ZeSword
Bruxelles, Belgique

AVATAR
Tourach's Gate et confrères
le 17/12/2020 15:00
Bonjour à tous, je ne comprends pas le wording de la dernière capacité du Tourach's Gate (idem pour Earthlore et 3 autres cartes) :

Citation :
Tap enchanted land: Attacking creatures you control get +2/-1 until end of turn. Activate this ability only if enchanted land is untapped.

Je vois bien pourquoi il y a eu un "Activate this ability only if enchanted land is untapped.", quand le coût de la capacité était encore "%0" et que l'engagement du terrain était dans l'effet, mais maintenant que l'engagement est dans le coût, qu'est-ce que ça change ?

Les explications de l'oracle bulletin ne m'ont pas apporté la lumière, malheureusement :

Krovikan Plague, Nature's Chosen, & Veteran's Voice
These three Auras from Alliances all said "tap enchanted creature to" do something. We've interpreted this as the cost of an activated ability. However, somewhere along the way these became abilities granted to the enchanted creature. This is relevant for you Muraganda Petroglyphs fans out there but in the case of Nature's Chosen, the differences are even more dramatic: the once-a-turn restriction didn't follow the ability if the Aura gets moved to a new creature. We can put that back and make Krovikan Plague's last ability a bit easier to parse.

New Krovikan Plague wording
Citation :
Enchant non-Wall creature you control
When Krovikan Plague enters the battlefield, draw a card at the beginning of the next turn's upkeep.
Tap enchanted creature: Krovikan Plague deals 1 damage to target creature or player. Put a -0/-1 counter on enchanted creature. Activate this ability only if enchanted creature is untapped.


New Nature's Chosen wording
Citation :
Enchant creature you control
%0: Untap enchanted creature. Activate this ability only during your turn and only once each turn.
Tap enchanted creature: Untap target artifact, creature, or land. Activate this ability only if enchanted creature is white and is untapped and only once each turn.


New Veteran's Voice wording
Citation :
Enchant creature you control
Tap enchanted creature: Target creature other than the creature tapped this way gets +2/+1 until end of turn. Activate this ability only if enchanted creature is untapped.


Earthlore and Tourach's Gate

In my first update (the Scars of Mirrodin one) we gave Veteran's Voice, Krovikan Plague, and Nature's Chosen a new template to keep the ability on the Aura. We missed these two cards, probably because they enchanted lands. Oops! We'll bring them in line with this update.

New Earthlore wording:
Citation :
Enchant land you control
Tap enchanted land: Target blocking creature gets +1/+2 until end of turn. Activate this ability only if enchanted land is untapped.


New Tourach's Gate wording:
Citation :
Enchant land you control
Sacrifice a Thrull: Put three time counters on Tourach's Gate.
At the beginning of your upkeep, remove a time counter from Tourach's Gate. If there are no time counters on Tourach's Gate, sacrifice it.
Tap enchanted land: Attacking creatures you control get +2/–1 until end of turn. Activate this ability only if enchanted land is untapped.
haut de page - Les forums de MV >> Règles >> Discussion : page 1
Lyo
M'enfin ?!!

le 17/12/2020 17:26
La raison est la même que sur les cartes comme Druidesse de l'héritage où cela apparaît dans le coût.

Mais j'avoue que je trouve que cette précision est assez inutile (au pire la rajouter dans les règles comme c'est le cas pour le symbole %T)



Coro
S'il n'y a pas de solution, il n'y a pas de problème.

Légende
le 17/12/2020 17:48
Si je comprend bien, le coût "engagez le terrain enchanté" peut être payé même si le terrain est déjà engagé contrairement à %T, ce qui fait qu'il est nécessaire de préciser que le terrain doit être dégagé pour activer la capacité. Du coup, ça fait que si un effet fait que la capacité coûte %1 de plus à activer, il est possible d'engager le terrain enchanté pour le mana puis payer le coût "engagez le terrain enchanté" alors que le terrain vient d'être engagé.
ZeSword
Bruxelles, Belgique

AVATAR
Ah ok
le 17/12/2020 18:51
Merci, je comprends la différence, et du coup oui, pas moyen de préciser directement dans le coût qu'il faut que le terrain soit dégagé, pas comme sur la druidesse.
haut de page - Les forums de MV >> Règles >> Discussion : page 1
Vous devez être identifié pour pouvoir poster sur les forums.