palaptine3
Tour supplémentaire en troll à 2 têtes
le 09/08/2015 1:08
Bonjour à tous,

J'ai une question concernant les règles du troll à deux têtes:

Supposons que je joue Distorsion temporelle et que je me cible pour jouer un tour supplémentaire,
est-ce que je joue un tour tout seul ou est-ce que mon équipe joue un tour ?


J'aimerais aussi savoir (si possible) quelle règle permet de justifier la réponse à cette question, comme ça je pourrai argumenter de la validité ou non de l'effet produit.

Merci d'avance,
haut de page - Les forums de MV >> Règles >> Discussion : page 1
J'aime les carottes

le 09/08/2015 1:58
Toute la team.

Citation :
805. Shared Team Turns Option

805.1. Some multiplayer games between teams use the shared team turns option. It’s always used in the Two-Headed Giant variant (see rule 810) and the Archenemy casual variant (see rule 904). It can be used only if the members of each team are sitting in adjacent seats.

[...]

805.8. If an effect gives a player an extra turn or adds a phase or step to that player’s turn, that player’s team takes the extra turn, phase, or step. If an effect causes a player to skip a step, phase, or turn, that player’s team does so. If a single effect causes more than one player on the same team to add or skip the same step, phase, or turn, that team adds or skips only that step, phase, or turn. If an effect causes a player to control another player, the controller of that effect controls the affected player’s team.
palaptine3
le 09/08/2015 13:52
merci beaucoup, c'est impec :)
haut de page - Les forums de MV >> Règles >> Discussion : page 1
Vous devez être identifié pour pouvoir poster sur les forums.